Hi Vortigano,
I think it is for the DIV packing system, this works so that all the assets of the app are compressed into a single file and when the program needs to
load an asset, it is first necessary to locate where it is in the PAK and then decompress it memory.
Gemix instead. does not compress assets by default, hence the difference in speed, but it may also depend on other factors, you could try to run a
test if you want:
1) Make a backup copy of the game assets.
2) Create a mini PRG that loads the assets and saves them again with the FPG_SAVE function using the compression option.
3) Try to load these compressed assets in the version of the game in Gemix.
In this way you will be able to see if there is a slowing down or not, and be able to better determine whether it is a problem only for the DIV packer
or other factors.
DIV2 originally had the option to choose whether to package the archives or not, but in DIVDX porting it was deactivated at the moment, however it
would be possible to reactivate it.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hola Vortigano,
Creo sea por el sistema de packing de DIV, esto funciona de forma que todos los assets de la app sean comprimidos en un unico fichero y cuando el
programa necesita cargar un asset, se debe primero localizar donde se encuentra en el PAK y luego descomprimirlo en memoria.
Gemix de contra por default no comprime los assets, de aqui puede ser la diferencia de velocidad, pero podria depender tambien de otros factores,
puedes hacer una prueba si quieres:
1) Haz copia de backup de los asset del juego.
2) Crea un mini PRG que los carga y los guarda nuevamente con la funcion FPG_SAVE usando la opcion de compresion.
3) Prueba a cargar estos assets comprimidos en la version del juego en Gemix.
Asi podrias ver si se relentiza tambien o no, y poder establecher mejor si sea un problema del solo packer de DIV o de otros factores.
DIV2 originalmente tenia la opcion para elegir si empaquetar los archivos o no, pero en el porting de DIVDX ha sido desablechada de momento, pero
seria posible volver a reactivarla. |